DIY Czarne Złoto - luksusowe domowe Spa dla Ciała


Będąc na tegorocznym Zlocie Zielarskim w Wycince Wolskiej zaopatrzyłam się w pokaźne 4 słoiki wytłoków z nasion czarnuszki, dzięki uprzejmości Moniki Bik - Oleje z Wólki.

Po raz pierwszy wykorzystałam je do mydła i wtedy, podczas kąpieli, odkryłam niesamowite właściwości wygładzające i nawilżające tychże wytłoków. 



Zapraszam do odwiedzenia mojego sklepu online TUTAJ

http://sklepzrobswojkosmetykpl.pswebshop.com/

Postanowiłam więc zastosować je do iście niestandardowego myjącego peelingu do ciała.

W składzie oczywiście prym wiodą wytłoki z czarnuszki a ponadto sól himalajska, cukier, olej z czarnuszki i olejek cynamonowy oraz olej kokosowy z masłem Shea w duecie.

Peeling oprócz swojego standardowego zastosowania, czyli ścierania martwego naskórka i mobilizowania skóry do regeneracji, posiada właściwości:

  • nawilżające i odżywcze za sprawą oleju kokosowego i masła Shea;
  • rozgrzewające i antycellulitowe za sprawą olejku cynamonowego, który ze względu na swoje silne działanie, nie może być stosowany bezpośrednio na skórę, zwłaszcza twarzy. Nie podrażnia skóry, jeśli jest odpowiednio rozcieńczony, dlatego na 500 gram peelingu dodałam jedynie łyżeczkę tego olejku.
  • gojące liczne dermatozy oraz opóźniający proces starzenia się skóry a to dzięki czarnuszce, która w peelingu występuję zarówno jako wytłoki z nasion i sam olej. Dodatkowo olejek eteryczny czarnuszki - tymochinion - walczy z pierwszymi oznakami przeziębienia.

Aby peeling był dodatkowo myjący i troszkę się pienił, dodałam do niego glukozyd laurylowy oraz kaprylowo kaprynowy i betainę kokamidopropylową.

Połączenie zapachu olejku cynamonowego oraz tymochinonu czarnuszki daje wrażenia iście egzotyczne.

Przepis na peeling:
  • 1 szklanka wytłoków z czarnuszki
  • 1/2 szklanki soli himalajskiej drobnej TUTAJ,
  • 1/2 szklanki cukru (biały lub trzcinowy)
  • 1 łyżeczka olejku cynamonowego
  • 1 łyżeczka oleju z czarnuszki TUTAJ,
  • 1 łyżka betainy kokamidopropylowej
  • 1 łyżka glukozydu laurylowego i 1 łyżka glukozydu kaprylowo kaprynowego
  • 2/3 szklanki oleju kokosowego TUTAJ
  • 1/3 masła Shea (wcześniej rozpuszczone w ciepłej kąpieli wodnej) - oleju można dodać więcej lub mniej w zależności kto ma jakie upodobania :) TUTAJ
Autor tekstu i zdjęć: Emilia Wysocka-Stankiewicz „Ziołowe Uroczysko”

  • Olej z czarnuszki możesz kupić TUTAJ,

  • Olej kokosowy możesz kupisz TUTAJ,

  • Masło Shea możesz kupisz TUTAJ,



  • Sól himalajska możesz kupisz TUTAJ,

  • Czarnuszka ziarno 100g możesz kupisz TUTAJ,

Komentarze

Prześlij komentarz